søndag 4. september 2011

Stevne på Brekke i Maridalen

Igår var det igjen tid for agilitystevne, og denne gangen foregikk det på "hjemmebane" da det var klubben som arrangerte. Matmor har influensa og hostet forferdelig, men hun skulle jobbe på stevnet i tillegg til å gå agility med meg og Luna. Dermed var vi der halv åtte på morgenen (stod opp kvart på seks på en lørdag... ugh), og dro hjem halv sju på kvelden.

Kan jo starte med å fortelle om hvordan det gikk med Luna. For det første; hun klarte å komme seg ut av buret sitt mens matmor var og bygde bane og tuslet ut av teltet for å lete etter henne. Hun klarte riktignok ikke å finne matmor, men fant seg et annet telt sånn at de kunne rope på høytaleren om noen savnet en engelsk springer spaniel. Etter det kunne ikke Luna være noe særlig alene i buret i teltet, med fare for gjentagelse.

Hun konkurrerte først i agility klasse 1 stor. Der fikk hun fikk et par vegringer, en på slalåm og en på et annet hinder som jeg ikke husker, og  rev en pinne på et hoppehinder. I tillegg fikk hun 3,89 sekunder tidsfeil. Dette ble en 23. plass av 43 hunder. Ikke så verst det av en dame på 9 og et halvt år synes nå jeg :)

Så konkurrerte hun i klasse 2 hopp. Her var standardtiden mye lavere og hoppene 60cm høye. Hun fikk to feil (jeg tror det var to riv) og en vegring en eller anna plass, samt 10 sekunder tidsfeil. 16. plass av 25 hunder.




Gamlemor er ganske så spretten


Jeg skulle først gå klasse 1 hopp mellom. Jeg hadde god fart og var veldig flink, men startet på feil pinne på slalåmen og fikk en vegring der, samt en vegring foran et hoppehinder fordi matmor rett og slett glemte banen midt inni der, og tilslutt løp jeg rett forbi aller siste hinder og disket desverre.

Så etter noen timer var det tid for agility klasse 1 mellom. Jeg trente lydighet og kontakt med matmor før vi skulle inn og hadde varmet opp. Jeg tok de to første hoppene, men så luktet jeg plutselig en godlukt i skogkanten og stakk avgårde. Det var det løpet ;)

Til sist var det tid for åpen hopp mellom (klasse 2 nivå). Det første som skjedde var at jeg snek meg ut av kobbelet før matmor var klar for å starte etter at dommeren hadde blåst i fløyta, og løp lykkelig bort til dommeren for å hilse på. Løp så logrende tilbake til matmor og hun viste meg vei over hinderne. Jeg misforstod henne litt og løp inn i tunellen før jeg skulle, og disket derfor tidlig. Men vi fullførte løpet, og det gikk egentlig veldig bra. Ikke minst var jeg rask og veldig glad. Når vi kom ut av banen fikk jeg ha dralek med båndet mitt og var i strålende humør.

Vi tar det som god trening, til tross for tre disk. Hvertfall de to hoppløpene. Neste helg skal jeg ta bronsemerket i agility, så da må jeg prøve å oppføre meg :)

Forøvrig forstod matmor endelig hvorfor jeg var var så besatt av Ifa på treningen på torsdag. Hun har jo løpetid...

Meg og matmor før vi skal løpe






Sulten etter en lang dag. Jeg er ganske tydelig i språket mitt som dere ser ;)

1 kommentar:

  1. Haha, herlig bilde på slutten der, kan ikke bli mer tydelig enn det nei :D

    Så synd at det ble tre disk, men uansett er det jo kjempebra trening! Og grattis til Luna med to velgjennomførte løp :)

    SvarSlett