torsdag 29. september 2011

Kveldens agilitytrening

Også idag har Taxi vært med meg på jobb. Det er han alltid på torsdager, for da drar vi direkte på agilitytrening på Brekke i Maridalen etterpå. Forrige uke orket jeg ikke, så det var to uker siden forrige trening nå.

Jeg hater å fryse. Og fryser veldig lett. Det hadde jeg ingen planer om idag, så jeg dro på jobb med ullundertøy fra topp til tå, flisgenser og bergansjakke. Det hadde jeg strengt tatt ikke trengt.. Det er jo blitt sommer - i slutten av september! :-)

Vi var på treningsplassen en time før treningen begynte. Der trente vi lydighetsøvelser før vi tok en liten tur i skogen med kontakt og passeringstrening. Taxi var en fryd å ha med å gjøre. Så utrolig glad, kontaktsøkende og entusiastisk.

Da hinderkombinasjonene var på plass var han i begynnelsen helt gal. Han klarte absolutt ikke å sitte og bli før start, og gira seg fryktelig opp bare jeg sa "bli". Da forstod han at han skulle få løpe agility. I begynnelsen stakk han litt, blant annet til sin nye store kjærlighet; en sort elghund. Den forrige forelskelsen - sheltien Ifa - er tydeligvis glemt.

Men det gikk bedre etterhvert. Han var utrolig rask, lett å føre og kjempedyktig på hinderkombinasjonene. Han hoppet over feltet på mønet en eneste gang, men ellers var han bare helt herlig. Han er så glad, ivrig og rask. Problemet er jo bare det at han ofte er altfor ivrig på begynnelsen av treningen. Etter en hel dag på jobb, en halvtime lydighetstrening, en liten tur i skogen og en halvtime inn i agilitytreningen SÅ er han super ;) *hehe*

2 kommentarer:

  1. Han er litt utfordrende om dagen. Tenker innimellom at "Taxi, NÅ skal du kastreres!", men det skal vi ikke.

    Men han er utrolig kul og morsom når vi kommer igang, men han blir eekstremt opptatt av enkelte tisper, og da stenger han totalt av øra.

    SvarSlett