lørdag 8. oktober 2011

NKK Hamar

Idag har vi vært på NKKutstilling i Hamar. Stod opp halv seks, og var på plass rundt kvart over åtte.

Taxi skulle løpe agility klokka ni, men som jeg har skrevet tidligere er han en skikkelig utfordring om dagen, og har utrolig lett for å bare stikke ut av banen og drite langt i hva jeg har å si. Så det var ingen stor overraskelse at han også denne gangen forsvant ut av banen etter tre-fire hindere.

Samme skjedde på hoppen. Dommeren kom tilogmed bort til meg før start og fortalte at han hadde hannkooiker selv, og at når det kom til tisper med løpetid, var den også rimelig vanskelig. Jeg vet ihvertfall at på hoppen var det ei tispe med løpetid som startet rett før oss (sist i klasse 1 liten), men usikker på om den samme tispa også løp agility.

Før start


Nei, nå stikker jeg..

Det ble veldig mye stress med at hoppen og utstillingen kræsjet, sånn at da jeg var ferdig med hopp, måtte jeg bokstavelig talt løpe så fort jeg kunne til utstillingsringen og hoppe rett inn.

Heldigvis oppførte Taxi seg kjempefint i ringen. Han både stod og løp ganske pent. Tannvisningen gikk fint, og Taxi logret til dommeren.

Idag ble det bare blåsløyfe, noe dommeren ikke sparte på. Samtlige hunder fikk blå, utenom to stykker. Men desverre ble det ingen CK eller CERT på noen av dem heller, og dermed ingen BIR og BIM idag.

Dommer: Åke Cronander
Kritikk: Bra helhet, bra hoved, lite lågt ansatte ører. Tilstrekkelig hals, saknar forbryst. Kunne ha lite mer kropp. Altfor vak/rak (usiker på hva det står) i skulder + overrarm. Rør seg m bra steg, men anstrengt fram. Slosvar m/ halsarna.






Pyttpytt; jeg vet at jeg har en vakker hund, trenger ikke noe superbra resultat på utstilling for å vite det. Og dette tullet Taxi har begynt med på agilityen - det skal vi søren meg klare å trene vekk det og :-)

Luna har også fått være med idag, uten å konkurrere i noe som helst. Hun er bare humørspreder og godklump :)

2 kommentarer:

  1. Godt du tar det på denne måten, er bare å trene videre på ag-banen så kommer dere i mål, bokstavelig talt :D
    Og i utstillingsringen i dag gjorde du alt riktig, og flotte Taxi også, superflinke var dere :)

    SvarSlett
  2. Takk, det er koselig å høre :D Jeg har prøvd å skjerpe meg, fordi jeg har lett for å løpe veldig fremoverlent, men idag gik jeg inn for å være rett i ryggen og ha båndet løst. Også rakk jeg ikke å bli nervøs idag heller, fordi jeg løp rett fra agringen. Gleder meg til lillestrøm allerede :-)

    SvarSlett