mandag 10. oktober 2011

Når trening gir resultater

Er rett og slett veldig fornøyd idag, fordi jeg så resultater på trening :-)

Taxi har vært vanskelig på de siste treningene; stukket av, ikke klart å vente før start, stressa, bjeffa, løpt rundt hindere istedetfor å ta de osv. Vel, den siste uken har jeg trent kontaktøvelser og bli-øvelser i veldig mange sammenhenger, alt fra på stuegulvet til turer og på trening blant masse hunder.

På dagens fritrening, var det tydelig at all treningen har gitt resultater. Vi klarte nemlig å gjennomføre en agilitytrening uten at han stakk (han prøvde seg, men kom fort tilbake) og han var kjempeflink til å sitte og bli før start.

Vi har gått mange skritt tilbake, men det så jeg meg nødt til. Nå gjelder det bare å belønne som juleaften for alt som er bra, sørge for at han ikke stikker, og være konsekvent på at han skal klare å sitte og bli før start.

Fått motivasjonen litt opp igjen nå, og det er jeg glad for :)

Taxi kan når han vil :-)

2 kommentarer:

  1. Så godt å høre at treningen gir gode resultater! Skal ikke være lett med hannhund - selv om Xantos har dempet sine tispe-interesser etter kastrasjonen (nå er han på et mye mer akseptabelt nivå - han kan pipe og mase, men er jo normalt - sånn var han derimot IKKE før han ble kastrert, da var det ekstremt;))

    SvarSlett
  2. Jeg har den siste tiden vært så frustrert over at han stikker sånn, både på trening og konkurranser, at jeg faktisk har vurdert sterkt å få satt inn en sånn kastreringschip som varer et halvt år, for å roe ned tispeinteressen og hannhundagressjonen.

    Meen, har bestemt meg for at jeg skal ta det som en utfordring. Dette skal vi få til! :)

    Imorgen skal vi trene agility igjen, og da blir det spennende å se om han er like flink som han var på mandag :) Håper å få tatt noen bilder også, men det blir så utrolig fort mørkt ute.

    SvarSlett