fredag 7. oktober 2011

Agility og utstillingstrening

Nå har jeg ikke skrevet i bloggen på nesten ei uke, men det har ikke skjedd så mye nytt heller.

Igår var jeg på agilitytrening med Taxi. Lot Luna være hos mamma fordi Taxi virkelig trenger all den treninga han kan få om dagen.

Når vi kommer til treningsplassen er han kjempegod på kontakt og blid som en sol, men så fort han skal til å løpe agility forvandles han til et lite monster som absolutt ikke skal høre på matmor. Neida, monster er nok å ta i ;) Han er superdyktig når vi først kommer igang, men det å sitte og bli før start er en kjempeutfordring. Hvis jeg starter å løpe banen med en gang jeg tar av kobbelet går det kjempebra, men jeg vil gjerne ha en hund som klarer å sitte å bli til jeg ber han om å starte. Det som derimot skjer er at jeg tar av kobbelet, sier "bli", starter å gå ifra - men innen jeg har kommet en meter unna styrter han mot ei eller anna tispe, og nekter å høre. Nå om dagen er det en sort elghund som er den store kjærligheten. Jeg trener "bli" i forskjellige sammenhenger så ofte jeg kan, også på trening mens jeg venter på vår tur, men jeg ser det at jeg er nødt til å sette opp en liten bane hjemme hvor jeg øver på det foran hinderet, og kun har som mål at han skal klare å vente. Problemet hjemme er at der er det ingen forstyrrelser. Det er ikke stort annet å gjøre enn å trene på det vi ikke får til. Ellers må jeg forresten si at han hadde en super slalåm igår! :-)

Idag har hundene fått løpe masse løs og leke med ball. Jeg har også trent litt utstilingstrening med Taxi. For imorgen er det tid for NKK Hamar - og vi jakter på storcertet :-)

Lekebilder:














Utstillingstrening:







3 kommentarer:

  1. Flinke dere er til å trene :D Fine bilder :)
    Masse lykke til i morgen!

    SvarSlett
  2. Taxi er jammen ikke lett å trene om dagen.. Men vi prøver så godt vi kan :)

    Du skal fortsatt stille imorgen du?

    Jeg bare håper ikke det kræsjer med agilityen og utstillingen. Hopp er klokka 10, og utstilling klokka 11, meeen med så lang tid som banebygging og briefing tar er jeg litt redd det vil kræsje.. for en gang skyld håper jeg at det er halvstore forsinkelser i utstillingsringen :)

    SvarSlett
  3. Vi skal stille, klokken ti :D
    Håper det ikke kræsjer for dere, og at vi får med oss dere i en eller annen ring ;)
    Sees i morgen :)

    SvarSlett