søndag 2. oktober 2011

Dagen idag, time for time

Klokka 10: Jeg stod opp. Det var hverken Jørgen eller hundene noe særlig interessert i.

Klokka 11: Jeg gikk en liten tur med hundene rundt omkring her, bare for at de skulle få tisse og lese "avisa"

Klokka 12: Jørgen har fortsatt ikke stått opp.

Klokka 13: Vi spiser endelig frokost, og hundene slapper av. Foreløbig er dette en veldig slapp søndag.

Klokka 14: Hundene spiser litt kjedelig tørrfôr. Hvis noen lurer så spiser Taxi RC Adult og Luna spiser Hills D/D på grunn av allergien.

Klokka 15: Endelig er vi klare for en tur i skogen. Men ysj, det regner. Da blir det lite fotografering.

Klokka 16: Koser oss i skogen, til tross for regnet


Klokka 17: Vi besøker mamma og pappa, hvor fårikål og tilslørte bondepiker står på menyen. Hundene fikk også smake, noe de satt stor pris på.

Resten av søndagskvelden er satt av til å slappe av i sofaen og se på tv :-)

8 kommentarer:

  1. Så stilig måte å fremstille dagen deres på! Og med masse fine bilder også:))Vet ikke om min forrige kommentar kom frem på det forrige innlegget, men; grattis med nytt kamera!

    SvarSlett
  2. Takk :D Tenkte det kunne være litt artig, etter at det var EFIT(et foto i timen)-dag på hundesonen igår. Det er når man skal dokumentere hver time, at man innser at det kanskje ikke alltid skjer så veldig mye spennende i løpet av en dag. Men det ble i det minste en nesten to timers skogstur.

    Tenkte jeg skulle gjøre dette flere ganger :-)

    SvarSlett
  3. Kan bare slutte meg til Marie;veldig artig må å gi et bilde av dagen deres på. Og hundene ser jo etterhvert storfornøyde ut, selv om de måtte stå opp "tidlig".

    SvarSlett
  4. Ja, dette må du gjøre igjen!:D Men bare et spørsmål; hvor mye fôr får Taxi per dag?

    SvarSlett
  5. Marie: Nå spør du vanskelig ;) Taxi har alltid vært så tynn at han har fått så mye mat han ønsker. Når han er sulten, skraper han i mastskåla, så får han mat. Han har aldri vært storspist når det gjelder tørrfôr.

    Nå har han faktisk lagt på seg, så jeg må nok etterhvert passe på så han ikke blir tykk. Men med hans forbrenning tror jeg det skal lit til:)

    Toril: Takk :-) Tror absolutt hundene er fornøyd med dagen, selv om den startet ganske så rolig.

    SvarSlett
  6. Um, savner litt å ha en hund som kan styre matinntaket selv, men etter kastrasjonen er han jo blitt mer glad i mat, hehe. Spiser han det tørt eller med vann oppi maten?

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Marie: Han spiser tørrfôret tørt. Men han får også innimellom boksemat (våtfôr) fra hills med kylling eller biffsmak, og en gang i blandt kjøper jeg inn noen pølser med vom og hundemat.

    Jeg kunne godt vært streng og sagt "Nei,du får spise tørrfôr hver dag hvis du er sulten", men synes det er så hyggelig å innimellom gi han noe han faktisk er glad for å få også. Mye hyggeligere når Taxi snurrer fem ganger rundt når han ser skåla, istedet for at han alltid skal vise at "æææsj, dette spiser jeg kun fordi jeg er så sulten.." :)

    Ihvertfall sålenge vekta ikke er noe problem :)

    Men som sagt, nå har han faktisk gått opp fra 10,6kg til 11,15kg ganske raskt, så jeg må følge med på at han ikke bare fortsetter å legge på seg :)

    (slettet den forrige kommentaren min, for jeg hadde så mange skrivefeil :P)

    SvarSlett