torsdag 3. november 2011

Til helga prøver vi igjen...

Har vært på agilitytrening igjen idag, og selv om Taxi viser stor forbedring er jeg veeldig spent på hvordan det skal gå på konkurranse til helga. Det er stovner hundeklubb som arrangerer, og stedet er Kløftahallen.

I hopp er det påmeldt 19 mellomhunder hvor Taxi har startnummer 7. I agility er det 20 mellomhunder, og der skal vi starte sist. Både små og mellomhunder går på lørdagen.
På søndag går de store hundene, og der har jeg også meldt på Luna, men kun i agility. Av hele 62 påmeldte hunder i klassen, har hun startnummer 23.

Luna var utrolig flink og lykkelig over å få løpe agility på dagens trening. Det eneste hun ofte gjør, er å hoppe over feltene, en dum og unødvendig feil som vi alltid har sliti med. Det spiller ikke så stor rolle eegentlig, fordi vi trener og konkurrerer kun for gøy, ikke for opprykk eller noe. Men det hadde fortsatt vært fint om hun var litt mer nøyaktig på feltene sine :)

Taxi var, som alltid, veldig ivrig og gira på trening. Vi hadde to ganske vanskelige kombinasjoner, så det ble til at jeg forenklet den ene ganske mye, for at han skulle lykkes. Han prøvde å stikke av en gang, og det var da "dama" hans ankom hallen. Men han ombestemte seg og kom tilbake til meg *veldig fornøyd med det* :)

Men det blir veldig spennende å se på stevnet, når jeg ikke har godbiter og hallen florerer av gode lukter for en hannhundnese. Jeg skal ihvertfall prøve å få en god natt søvn, lufte han godt, trene kontakt og bliøvelser i forkant og pakke sekken med pølser og godt humør :-)

3 kommentarer:

  1. Heia Taxi og Luna :D

    Masse lykke til i helga! Får håpe at luktene ikke tar overhånd for den lille krabaten, men hvis det gjør det er det ikke så rart det heller..Mye lukter i sånne haller. Får passe på at du har på deg noe godlukt du også ;D

    SvarSlett
  2. Masse lykke til! Hadde vært sååå gøy å sett dere in real på AG-banen, menmen:) Jeg heier fra Sørlandet iallefall, hehe. Litt spent på hvordan du opplever det å løpe AG i hall (med kunstgress?). Neste LP-stevnet vårt skal nemlig foregå i en hall med kunstgress, og jeg er litt bekymret for lukter...

    SvarSlett
  3. Marie:

    Stevnet gikk ikke akkurat strålende, men vi hadde fremgang. Taxi hadde god kontakt og var knallflink i starten, men så løp han forbi et hinder, og da jeg prøvde å få han tilbake på rett spor ble det litt mye for han så han surret og startet å snuse, og da var det på en måte gjort. Ble dermed disk. Dette skjedde begge gangene. Men det er fremgang, for han stakk ikke ut for å hilse på noe hund :D

    Var kunstgress ja, og akkurat det virket veldig greit. Han er mye mer snusete og vanskelig å få kontakt med ute i gjørmete gress enn inne i en hall :)

    SvarSlett