søndag 27. november 2011

Dogs4all i Lillestrøm

Denne helga har årets største hundebegivenhet gått av stabelen, nemlig Dogs4all i Lillestrøm. Jeg aner ikke hvor mange mennesker som var der, eller hvor enormt mange hunder som stilte på utstilling, lydighet, agility, kreativ lydighet og andre aktiviteter, men mange var det!

Jeg tok turen både lørdag og søndag. Lørdagen var egentlig mest stressende, da jeg selv skulle stille og var kjempenervøs. Taxi stresset og endel, og det viste seg raskt etter bedømmelsen at han plutselig måtte på do stakkars. Resultatet ble ikke noe stort å skryte av, men han fikk en fin kritikk og en blå sløyfe. Dommeren ville ha mer kropp og benmasse på han, og det er helt greit. Taxi er en spinkel type, sånn er det bare. Men selvfølgelig verdens vakreste forde :-)

Idag ble Taxi hjemme sammen med samboer, og istedet var Luna med for å titte på andre ringer, butikker og oppvisninger. Ble ikke mye shopping igrunn, bare litt snacks. Og fikk absolutt ikke med meg alt jeg hadde lyst til å se på. Når det er så mye som skjer må man prioritere litt. Jeg fikk ihvertfall møtt tre eksemplarer av en rase som står høyt på ønskelista; Drentsche Partrijshond - en nederlandsk fuglehund som er ganske uvanlig i Norge.

Gratulerer så mye til Linux med BIR og Nico med storCERT, og alle andre som var fornøyd med dagen! :-)

Linux

Nico

Taxi

Taxi

Marvin

Linux

Linux, Marvin

Linux, Marvin

Linux

Linux

Marvin

Nico, Linux, Marvin

Nico, Linux, Marvin

Linux












5 kommentarer:

  1. Så mange flotte bilder! Drentsche Partrijshond er en nydelig rase ja... har trent LP sammen med en slik en, og de er jo bare nyyydelige:)

    SvarSlett
  2. Marie:
    Er det Nando du har trent med? :)
    Jeg har bare møtt disse tre på utstilling, og gemyttmessig virker de helt herlige! :-)

    SvarSlett
  3. Spennende rase du har funnet deg, artig med bilder av den også :-)

    SvarSlett
  4. Jeppsi, det er det! :) Kjenner du de?:)

    SvarSlett
  5. Marie: Nei, egentlig ikke. Bare snakket litt med eieren på facebook om hvordan rasen er, og lest om Nando på hjemmesiden hans. Også så jeg at det var link til din side der :-)

    SvarSlett