torsdag 10. november 2011

På operasjonsbordet

Nå har jeg vært dårlig på å blogge her, ikke fordi det ikke er noe å skrive om, men fordi jeg ikke har hatt så mye tid.

På tirsdag måtte Luna opereres for første gang. Det var ikke noe akutt, men oppdaget en bitteliten jursvulst på henne for noen uker siden. Dagen før operasjonen oppdaget jeg enda en, denne var omtrent dobbelt så stor og var kommet ganske raskt, så da hadde jeg ikke lyst til å utsette det noe mer. I tillegg ble det fjernet en fettkul som satt på ribbena, rett bak overrarmen, fordi den lett kunne bli i veien for bevegelser.

Planen var å også operere bort et slikkegranulom på bakbenet, men det er blitt så mye bedre at vi ser det an. Et slikkegranulom er jo ikke farlig, men det er mer en tvangshandling av ukjent årsak som har forårsaket at hun har slikket på seg et område på benet med fortykket hud uten pels.

Jeg var med på operasjonen og assisterte, og passet på at Luna hadde det bra. Selv om jeg er vant til slike operasjoner på andre sine hunder, var det naturligvis litt rart å se at sin egen hund bli skåret i.

Etter operasjonen var hun i strålende humør. Jeg trodde hun skulle være litt pjusk og vise litt smerte, men neida. Hun logret masse og hoppet rundt i sofaen av glede da vi kom hjem. Og siden har hun heller ikke vist tegn til å være nyoperert. Det eneste er at hun er litt skuffet over at hun ikke får løpe løs i skogen plutselig, og at hun ikke får til å tørke leppa på møblene (etter å ha drukket vann) med skjermen på.

Fikk desverre bare tatt mobilbilder:

Slapper av litt

Et veldig dårlig bilde, men slik så stingene under buken ut et par timer etter at vi var kommet hjem

Mere oppdateringer kommer senere, blant annet med film fra stevnet i helgen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar