søndag 21. august 2011

NKK Bjerke - agility

Idag har jeg vært og konkurrert i agility og hopp på Bjerke.

Først var det agility, hvor jeg syntes det var andre ting på banen som var langt mer spennende enn hinderne og disket på grunn av tre vegringer. Matmor fikk meg gjennom de fleste hinderne, men noe kjempebra løp var det ikke. Men jeg gikk riktig slalåminngang og tok vippa fint, samt at felt går jeg bra. Matmor sier jeg har potensiale :)

Etter å ha ventet i ca 5 timer, var det endelig tid for hopp. Det øspøsregnet og gresset på travbanen var blitt enda våtere og var forferdelig gjørmete. Jeg var absolutt ikke interessert i å løpe i regnet, så etter fire hindere stakk jeg like så greit bare ut av banen og løp inn i teltet mitt hvor matfar og Luna satt. Smart hva? :)

Vi prøver igjen om to uker, da er det hundeklubben vår som arrangerer stevne. Håper det går bedre da :)

Ellers så fikk bestekompisen min Stretto rød slufse, reserve cacib og ble nummer 2 i championklassen da han stilte idag. Gratulerer! :) Stretto er så kul han, at jeg blir dødsglad hver eneste gang jeg ser en pinscher. Jeg fikk også leke med tre shibajenter på en gang, deriblant Aiko og Imouto, og det sa jeg ikke nei takk til :)

Har ingen bilder av meg fra idag, men legger ved noen av Mette og Meeko og Marianne og Rossi. De er så flinke de, at de går i klasse 3. Mette og Meeko er tilogmed på det Norske landslaget!











5 kommentarer:

  1. Uff, det er kjipt når det blir sølevær! Jeg liker heller ikke regn noe særlig... Da er det like greit og bare lukke øra for det matmor har å si :))

    Lykke til videre i AG'n - blir kjempe gøy å følge dere videre!

    Slafs fra Xantos

    SvarSlett
  2. Hei Irene,
    Det var kjempe artig å se dere på agility banen, dere er veldig flinke, men husk, som jeg sa til deg, behold gleden og farten, glem diskene du event. får nå, det blir bedre etterhvert. Dere har mange år forran dere - kos dere masse. Fine bilder forresten :-)

    SvarSlett
  3. Tusen takk begge to :) Og takk for gode råd Mette!

    SvarSlett
  4. Hei, Taxi og Irene!

    Vi heia veldig på dere i sprutregnet på søndag, Imouto så ivrig at hun nesten løp ut på banen hver gang noen storma forbi inn i pølsa, faktisk. Imouto er nok en av de hundene som kommer til å gå knall i vått vær, mens Aiko er veldig på lag med Taxi om at det var veldig lurt å løpe rett i teltet framfor å drive og herje rundt utpå en sånn tullebane, a gitt.

    Fint å se dere igjen!

    SvarSlett
  5. Sandra: Så koselig at dere heiet :-) Jeg vet ikke helt om det var regnet som gjorde at Taxi løp ut av banen, eller om det var at han var sliten eller at det luktet løpetid i naboteltet. For idag hadde vi en super trening i regnvær :) Er mange stevner utover høsten, så blir spennende å se hvordan det går.
    (Irene)

    SvarSlett