søndag 28. august 2011

Kooikertreff i finnskogen 2011

Puh, nå er jeg trøtt og sliten, for dette har vært en slitsom helg. Men en en veldig morsom helg også.

Jeg har nemlig vært på kooikertreff på Kynnbrua i finnskogen. Matfar orket ikke å stå opp tidlig enda en lørdag, så vi var der ikke før klokka 3. De ivrigste kom fredag ettermiddag. Jeg rakk akkurat å bli med på kooikersprinten, og det var jeg glad for. Å løpe fort er noe av det beste jeg vet å gjøre! Hvor fort jeg løp, vet jeg ikke, men jeg løp ihvertfall fort nok til å vinne over alle sammen og fikk hele tre store poser med godteri! *nam nam* Til sist skulle jeg også løpe mot en whippet som fikk lov å være kooiker for en helg, og den var jammen meg rask. Jeg var rett i hælene på den, men å løpe enda raskere enn den klarte jeg ikke.

Hvor ofte ser man egentlig en haug kooikere, både tisper, hannhunder og valper løpe løs sammen uten de helt store problemene? Ikke ofte vil jeg tro, men det klarte vi. Jeg måtte ordne opp litt med Linux og Kaspar, men når det var gjort med litt bråk og vising av tenner (ikke noe alvorlig) og alle visste plassen sin, gikk vi løs hele gjengen. Linux var veldig forelsket i Luna, og hun kunne ikke fordra han, så hun viste alle sine fine tenner til han. Men ga opp gjorde han ikke.

Jeg var kjempeglad for å møte yndlingsbroren min Leo og lekte masse med han. Jeg møtte også søstera mi Tiril og Pepita som kommer fra samme kennel. Pepita fant jeg skikkelig tonen med. Hun var så fin hun! Jeg møtte også min ordentlig mamma og mormor, men de syntes ikke jeg var så stas lenger :(

Etter middag gikk jeg spor i skogen sammen med noen flere kooikere og Luna. Det var menneskespor etter matmor som hadde ligget et par timer, og helt i begynnelsen skjønte jeg ikke helt hva jeg skulle gjøre. Jeg plukket opp store pinner på bakken og syntes det var kjempeartig. Men så forstod jeg det plutselig, og sporet min vei til sporslutt med pølsebiter. Matmor og matfar så et merkelig stort brunt dyr svømme over vannet der hvor vi var - det var visst en bever.

Utover kvelden hadde menneskene hundequiz og skravlet ivei. Jeg lekte så mye både med hunder og menneskebarn, at jeg tilslutt ble riktig så sliten. Da var det godt da det endelig ble natta og sovetid.

Kooikersprinten, meg til høyre

Jeg leker med Pepita

Jeg leker med Pepita

Mor i bakgrunden og mormor foran

Jeg la meg like så greit til  å sove på bordet

Finalen i kooikersprinten

Jeg løper om kapp med whippeten Elias

Trykk her for flere bilder.

3 kommentarer:

  1. Dæsken å kjapp Taxi er, raskest ever :D ( Bortsett ifra mot whippeter da ;) )
    Så hyggelig ut med kooikertreff :-)

    SvarSlett
  2. Hehe ja, skulle begynt med sånn lurecursing eller hva det heter fornoe vi :P Kooikertreff var veldig, veldig hyggelig :) Luna syntes et par av disse kooikergutta var litt vel frempå, men hun ble aldri veldig streng.

    SvarSlett
  3. Så rask Taxi er! Aiko har prøvd lure coursing, hun var helt rå. Men der holder det ikke å bare være rask da, man må være sinnssykt blodtørstig også. ;)

    Kult å høre at det gikk så fint med alle kooikerne løse sammen, altså!

    SvarSlett